Možno ste začali písať svoj osobný alebo firemný blog, avšak časom ste zistili, že vaše články nikto nečíta a nenavštevuje. Vaša snaha a možno aj niekoľko hodinová práca tak môže vyjsť na zmar.

Verte, či nie, viem čo cítite. Sám mám niekoľko blogov zameraných na cestovanie, ktoré spočiatku vôbec nefungovali. Nech boli články akokoľvek prepracované, vo výsledkoch vyhľadávania Google, boli tieto príspevky na posledných stránkach.

Začal som, tak študovať online blogy zamerané na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), marketing a reklamu. Pravda je taká, že každý jeden článok, ktorý na svojom blogu publikujete musí byť patrične z optimalizovaný, z propagovaný a atraktívny.

Poďme si teda postupne prestaviť, ako by mal vyzerať postup tvorby a optimalizácie článku v blogu.

Výber kľúčových slov > Výber titulku

Kľúčové slova sú veľmi podstatnou časťou, ak nie je tou najpodstatnejšou. Niekedy môže znamenať výber dobrého kľúčového slova rozdiel niekoľko tisíc čitateľov.

Ako príklad uvediem článok zameraný cestovateľské tipy na východom Slovensku. Pri výbere titulku, respektíve META Titulku (ten ktorý je použitý pre vyhľadávače), je dobré použiť titulok, ktorý obsahuje kľúčové slovo, ktoré ľudia vyhľadávajú. Takže finálny názov článku by mohol byť:
Najkrajšie miesta na Východnom Slovensku
Kam na výlet na Východnom Slovensku

Kvalitný obsah > Duplicita

Veľa z vás ešte stále nevedia, že obsah na vašej web stránke musí byť unikátny a nesmie byť odnikadiaľ skopírovaný. V opačnom prípade to má negatívny dopad na vašu web stránku. Google dokáže rozpoznať či ste text odniekadiaľ neokopírovali. To isté platí aj pri internej duplicite, teda duplicite, ktorá sa nachádza priamo na vašej web stránke. Ak máte napríklad viac rovnakých pod-stránok, ktoré majú rovnaký text, ide o duplicitu.

Obsah článkov by mal byť dostatočne dlhý, zrozumiteľný a robený pre návštevníkov a nie pre vyhľadávače. Text by ste preto mali deliť na odseky, používať bold, titulky a iné zvýraznenie textu.

Spätné odkazy > Linkbuilding

Zber spätných odkazov stále je veľmi podstatný. Pokiaľ má vaša web stránka malú autoritu, tak vaše príspevky blogov, budú mať veľmi zlé pozície vo vyhľadávačoch. Pokiaľ chcete predbehnúť konkurenciu, je dobré robiť linkbilding priamo na daný príspevok, respektíve odkaz.

Robí sa to tak, že si vytvoríte sieť mini-blogov na blogovacích systémoch, ako napríklad wordpress.com, tumblr.com, blogger.com. Ide takzvané Weby 2.0, ktoré sa dajú vytvoriť zadarmo. Tu treba publikovať krátke články s rovnakou tématikou, v ktorých budú umiestnené spätné odkazy na vaše príspevky v blogoch.

Napríklad budem chcieť propagovať článok zameraný na cestovanie po Slovensku, konkrétne výlet v Zádielskej tiesňave, tak do článku vložím odkaz: Tip na výlet do Zádielskej tiesňavy.

Rýchlosť načítania > On Page SEO

On Page SEO sú v podstate všetky kroky, ktoré sa dajú vykonať na vašej web stránke. Jedná sa o zrýchlenie načítania, optimalizáciu kódu, úprava titulkov… Rýchlosť načítania je jeden z hlavných faktorov, ktoré patria do On Page SEO. Pokiaľ sa napríklad váš článok bude načítať viac ako 10 sekúnd, vaše pozície na tom budú naozaj biedne. Preto treba využiť niektoré funkcie, skripty a optimalizačné kroky, ktoré zrýchľujú načítanie web stránky.

  1. optimalizácia obrázkov – príliš veľké obrázky zpomalujú načítanie webu – na optimalizáciu využite nástroj – https://tinypng.com/
  2. optimalizácia wordpressu – Pre RS WordPress existuje niekoľko doplnkov, ktoré vám pomôžu zrýchliť celý web. Jeden z najlepších je WP Fastest Cache

Interné prelinkovanie > Článok na článok

Jedna z veľmi účinných techník, na ktoré veľa autorov zabúda je práve interné prelinkovanie. V praxi ide vlastne o to, že odkazujete z jedného článku na druhý a tým predávate určitú autoritu. Pokiaľ píšem článok o cestovaní a mám už napísané nejaké články, podobného zameranie, tak priamo v článku uvediem link.

Napríklad. Pozrite si aj nás predchádzajúci článok o túre na vyhliadkovú vežu Veľká Homola.


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

„Nedostane-li žena koho chce, běda tomu, koho dostane.“ Mark Twain